З 1 листопада 2023 року до 31 грудня 2024 року буде сформовано перелік верифікованих суб’єктів агропромислового комплексу, які здійснюють експорт пшениці, жита, ячменю, вівса, кукурудзи, соєвих бобів, насіння ріпаку або кользи, насіння соняшнику, соєвої, ріпакової та соняшникової олії, макухи.

Метою експериментального проекту є створення умов для унеможливлення зловживань та порушень законодавства під час експорту зазначених товарів та забезпечення захисту прав суб’єктів агропромислового комплексу, які провадять господарську діяльність без порушень вимог законодавства.

До переліку верифікованих суб’єктів агропромислового комплексу на безоплатній основі включається суб’єкт агропромислового комплексу, який зареєстрований у Державному аграрному реєстрі, набув статусу користувача зазначеного Реєстру та відповідає критеріям передбачених пунктом 7 Порядку.

Для включення до переліку верифікованих суб’єктів агропромислового комплексу суб’єкт агропромислового комплексу подає заяву, яка формується програмними засобами Державного аграрного реєстру.

grain

За підтримки Міністерства з аграрної політики та продовольства України, реєстрація на отримання допомоги пройде в Державному аграрному реєстрі (ДАР) у розділі “Доступні програми” - USAID АГРО карбамід під ярі олійні культури.

Подача заявок триватиме з 1 по 14 листопада. Отримати допомогу можуть агровиробники, які:

• мають в обробітку від 5 до 500 га у будь-якій області України (за винятком тимчасово окупованих територій),

• вирощують зернові або олійні культури,

• зареєстровані як юридичні особи або фізичні особи-підприємці, зокрема, сімейні фермерські господарства.

Погоджені заявники, які обробляють від 5 до 20 гектарів землі (власна та орендована), отримають по одній тонні добрива, а ті, хто обробляють від 20 до 500 га - по дві тонни. Пріоритетність в отриманні добрив матимуть господарства, власницями або заявниками яких є жінки (згідно з інформацією в системі ДАР).

Видача добрив планується на листопад-грудень 2023 року.

dar

Уряд схвалив постанову № 1125 “Про внесення змін до порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 червня 2022 р. № 738”. Документ вдосконалює механізми надання грантів на розвиток садівництва, ягідництва, виноградарства та тепличного господарства. Постанова підготовлена Міністерством аграрної політики та продовольства України.

Згідно з постановою, вносять такі зміни:

  • щодо кількості працівників для отримання гранту на розвиток теплиць. Норму про створення «не менше 14 місць робочих місць на один гектар» змінюють на «не менше 4 постійних та 10 сезонних». Період працевлаштування сезонних робітників повинен складати не менше 8 місяців упродовж року;
  • додають норму, якою зазначають обов’язкову виплату мінімальної заробітної плати.

У розділі «Онлайн-навчання» на вебпорталі ДПС, який містить корисну інформацію з податкової тематики, навички заповнення податкової звітності та розуміння оптимальних механізмів сплати, розміщено нові матеріали.

У підрозділі «Податок на додану вартість» доступні матеріали:

Порядок заповнення заяви про повернення суми бюджетного відшкодування;

Особливості заповнення податкової звітності з ПДВ платниками податку, що реорганізовуються, та їх правонаступниками.

У підрозділі «Застосування РРО/ПРРО» оновлені матеріали на тему: «Навчальний модуль рро легко і доступно (оновлений)».

Розділ «Онлайн-навчання» мобільний. Він доповнюватиметься новими підрозділами відповідно до потреб платників податків. Вся інформація викладена у відео, презентаційних та текстових матеріалах, які постійно оновлюються та доповнюються.

Загалом на сьогодні розділ «Онлайн-навчання» містить понад 220 відео, текстових та презентаційних матеріалів.

 

f2

У зв’язку з надходженням запитів від платників податків ДПС надає рекомендації стосовно відображення у розрахункових документах реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО/ПРРО) інформації щодо оплати товарів частинами.

Так, у разі продажу товарів на умовах внесення оплати частинами, приймання кожної частини оплати має бути здійснено із дотримання вимог Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), супроводжуватись видачею розрахункових документів встановленої форми, змісту.

Як приклад, у разі продажу товару з отриманням попередньої оплати «авансу», у тому числі відповідно до договору у письмовій формі, у першому чеку замість назви має бути зазначено, що це «аванс за ххх», де «ххх» – це назва або артикул товару та вказана саме та сума, яка була отримана від покупця.

Примітка: також може бути зазначений будь-який інший ідентифікатор, який забезпечить ідентифікацію товару, що продається і за який отримано «аванс», кількість чеків на приймання авансів не обмежена, правила їх формування єдині. Окрім того, в коментарях до такого чеку рекомендуємо зазначати «Залишок до сплати» (не обов’язковий реквізит, який допоможе ідентифікувати господарську операцію).

Другий чек (останній чек), у межах якого відбувається остаточний розрахунок і вручення товару покупцю (в тому числі який не передбачає остаточної оплати, у зв’язку із повним погашенням вартості товарів авансами) має містити повну номенклатуру, де зазначена назва товару (послуги), що реалізується, його повна ціна, кількість, відображений раніше отриманий аванс (аванси), на який буде зменшуватись вартість такого товару, та безпосередньо сума до сплати після врахування суми авансу (авансів), які були попередньо внесені покупцем.

Примітка: Звертаємо увагу, що програмування РРО/ПРРО з метою відповідної візуалізації фіскальних касових чеків, які ними створюються, та правильного відображення інформації про здійснені суб’єктами господарювання розрахункові операції, має відбуватись відповідно до «Технології зберігання і збору даних РРО для ДПC. Протоколу передачі інформації» та/або АРІ фіскального сервера.

У випадку повернення товару, що був придбаний на умовах оплати частинами, анулюванню підлягає весь ланцюг створених чеків у межах такого продажу.

Аналогічно, але у зворотній послідовності мають створюватись чеки, в межах яких спочатку відбувається отримання товару (без оплати або часткова оплата), а потім відбувається погашення заборгованості за такими операціями.

У такому випадку навпаки, саме перший чек повинен мати номенклатуру, кількість та загальну вартість товару, а всі наступні мають містити інформацію про суть операції, що здійснюється: «часткова оплата», «повна оплата» тощо (свідчить про необмежену кількість варіантів зазначення суті операції), та мати посилання на товар, у межах продажу якого формуються такі чеки або артикул (код), та/або реквізити першого чеку, де у спосіб, дозволений законодавством, зазначена назва товару, що реалізується.

При цьому лише наведені вище правила формування фіскальних касових чеків, окрім повної відповідності вимогам законодавства, забезпечать поєднання виданих розрахункових документів у ланцюг, який надасть можливість продавцю здійснювати відстеження отриманої оплати за товари, що реалізуються, а покупцю мати підтвердження щодо внесення такої оплати.

Окремо повідомляємо для платників податку на додану вартість (далі – ПДВ), що у чеках на отримання «авансу» має відображатись інформація щодо нарахування зобов’язань із сплати ПДВ саме на суму фактично отриманого авансу. У чеку з номенклатурою, який є останнім у такому ланцюгу, відповідно до наведеного прикладу, мають відображатись лише ті зобов’язання зі сплати ПДВ, які виникають відповідно до залишку до сплати, в межах такого чеку.

У випадку відпуску товару (послуги) без оплати або з частковою оплатою в чеку мають бути відображені зобов’язання із сплати ПДВ на повну вартість товару (послуги) по чеку.

Зобов’язання із сплати акцизного податку мають бути визначені в чеках, які будуть супроводжувати безпосередню реалізацію підакцизного товару та/або продукції (у розумінні підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).

Примітка: Наголошуємо! Обставини приймання авансів та надання знижок є результатом виключно договірних відносин між покупцем та продавцем і тому не можуть бути формалізованими, але не повинні суперечити нормам прямої дії Цивільного кодексу України.

Акцентуємо увагу платників податків, що наведені вище можливості поділу оплати на частини не потребують внесення змін до існуючих нормативно-правових актів та стають доступні завдяки відповідному програмуванню ваших РРО та/або ПРРО.

f1

Шахраї можуть використовувати ваші паспортні дані, отримані через необачність або крадіжку, для оформлення кредиту на ваше ім’я. Якщо ви залишали свій паспорт без нагляду, розміщували скан-копії в мережі, втратили документи або дозволили іншим доступ до них, будьте уважні до отримання офіційних листів про заборгованість.

Від кредитних шахраїв найкраще захищатися, дотримуючись ряду простих, але ефективних правил. Ось кілька порад, як уберегтися від потенційних шахрайств:

Не віддавайте особисту інформацію: Ніколи не надавайте свої особисті дані (наприклад, номер паспорта, ІНН, банківські реквізити) незнайомим особам або на невідомих вебсайт.

Будьте обережні із “передплатою”. Шахраї можуть вимагати передоплату за оформлення кредиту. Нормальний банк або кредитна установа ніколи не вимагає оплату перед наданням кредиту.

Досліджуйте кредитора. Перед тим як звертатися до кредитної компанії, зробіть дослідження. Перевірте відгуки в Інтернеті, дозволи та ліцензії.

Читайте угоду уважно. Перед підписанням договору уважно прочитайте його умови, зокрема дрібний друк. Якщо є сумніви – консультуйтеся з юристом.

Звертайте увагу на “занадто хороші” пропозиції. Якщо умови кредиту виглядають занадто вигідно, можливо, це шахрайство.

Відмовтеся від нав’язливих пропозицій. Якщо вам активно “нав’язують” позику, це може бути ознакою шахрайства.

Використовуйте антивірусне ПЗ. Якщо ви шукаєте кредит в Інтернеті, завжди користуйтеся антивірусним програмним забезпеченням, яке захищає від шкідливих сайтів і фішингових атак.

Будьте обережні з електронною поштою. Не відкривайте листи або посилання від незнайомців, особливо якщо вони пропонують вигідні кредитні угоди.

Повідомляйте про підозрілу активність. Якщо ви стали жертвою або помітили ознаки кредитного шахрайства, негайно повідомте поліцію.

Пам’ятайте! Завжди слідкуйте за своєю особистою інформацією та будьте насторожі, особливо коли справа стосується вашого фінансового благополуччя.

З 01 листопада 2023 року Міністерство аграрної політики та продовольства України розпочинає прийом заявок та документів для отримання державної підтримки через Державний аграрний реєстр на виконання положень Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання державної підтримки сільськогосподарським товаровиробникам, які використовують меліоровані землі, та організаціям водокористувачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2021 р. № 1070 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1110).      

Бюджетні кошти спрямовуються на державну підтримку у вигляді бюджетної дотації:

  1. Товаровиробникам для реконструкції існуючих та/або будівництва нових меліоративних систем з використанням зрошення дощуванням або краплинного зрошення;
  2. Організаціям водокористувачів для відновлення насосних станцій.

Заявка на отримання бюджетних коштів та документи до неї подаються через особистий електронний кабінет в Державному аграрному реєстрі.

dar