20 жовтня, перша заступниця голови Житомирської ОДА Наталія Остапченко спільно із заступницею Міністра охорони здоров’я України Іриною Микичак долучилися до відкриття професійного, інноваційного, сучасного медичного центру «Радовель» у Коростенському районі.

Також участь в урочистостях взяли керівництво Коростенського району, Олевської територіальної громади, Радовельського старостинського округу, представники профільних структурних підрозділів Житомирської облдержадміністрації, громадськість.

Даний об’єкт медичної інфраструктури області надаватиме високоякісні медичні послуги та консультації жителям с.Радовеля та прилеглим до нього сіл.

Центр створений за підтримки мецената, ініціатора проєкту «Радовель» Михайла Весельського.

Під час робочої поїздки до Житомирщини заступниця Міністра охорони здоров’я Ірина Микичак оглянула низку й інших закладів охорони здоров’я, зокрема побудованих у рамках програми Президента України «Велике Будівництво».

Нагадаємо, що за програмою “Велике будівництво” проходить реконструкція Житомирського обласного онкологічного диспансеру.

Раніше перша заступниця голови Житомирської ОДА Наталія Остапченко долучилася до відкриття відділення екстреної медичної допомоги у КНП “Коростенська ЦМЛ КМР”.

21102 21102

21102 1 21102 2

21102 3 21102 4

21102 5 21102 6

 

20 жовтня, у Житомирській області з робочою поїздкою перебуває заступниця Міністра охорони здоров’я України Ірина Микичак, під час якої вона проінспектувала низку закладів медичної інфраструктури регіону, у тому числі реконструйованих/побудованих у рамках програми Президента України «Велике будівництво».

Зокрема Ірина Микичак відвідалавідділення екстреної медичної допомоги КНП «Житомирська багатопрофільна опорна лікарня» Новогуйвинської селищної ради у с. Станишівка.

Сучасне відділення екстреної медичної допомоги у Станишівці реконструйовано на базі приймально-діагностичного відділення лікарні.

За інформацією Департаменту регіонального розвитку Житомирської ОДА, роботи з реконструкції розпочато у 2020 році за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проєктів з реконструкції, капітального ремонту приймальних відділень в опорних закладах охорони здоров’я у госпітальних округах.

Відповідно до проєкту виконано реконструкцію існуючого приймального відділення на 1-му поверсі будівлі медичного закладу, облаштовано ізолятор з окремим входом з пандусом для маломобільних груп населення, влаштовано бокси під’їзду автомобілів «швидкої допомоги».

Також згідно з проєктом виконано І-шу чергу термосанації фасадів будівлі (утеплення стін і цоколю з подальшим оздобленням).

Проєктом благоустрою виконано частковий ремонт асфальтобетонного перекриття, ремонт вимощення.

Нагадаємо, що сьогодні Наталія Остапченко та Ірина Микичак взяли участь у відкритті сучасного медичного центру «Радовель». 

Завдяки програмі Президента України Володимира Зеленського «Велике будівництво» здійснюється реконструкція з прибудовою Житомирського обласного онкологічного диспансеру.

Довідково. Скорегована загальна кошторисна вартість робіт – 8516,754 тис. грн, з яких за кошти субвенції профінансовано 7763,752 тис. грн, за кошти місцевого бюджету – 399,102 тис. грн.

Набір, склад та площі приміщень визначено згідно норм та рекомендацій МОЗ України «Брендбук відділення екстреної медичної допомоги».

21101 21101

21101 1 21101 2

21101 3 21101 4

21101 5

Оголошується конкурс бізнес-проєктів у рамках реалізації Порядку надання і використання коштів обласного бюджету, що спрямовуються суб’єктам малого та середнього підприємництва для виплати часткового відшкодування вартості придбаних основних засобів (далі - Порядок), затвердженого рішенням Житомирської обласної ради від 24.12.2020 №15 «Про програму економічного і соціального розвитку Житомирської області на 2021 рік» (додаток 7).

Порядок визначає умови та механізми надання і використання коштів обласного бюджету, що спрямовуються суб’єктам малого та середнього підприємництва для виплати часткового відшкодування вартості придбаних основних засобів (далі – Відшкодування) в рамках заходів Програми економічного і соціального розвитку Житомирської області на 2021 рік, (далі – Програма).

Претенденти на отримання часткового відшкодування вартості придбаних основних засобів повинні відповідати наступним вимогам:

- зареєстровані на території Житомирської області.

- не мають заборгованості перед державним і місцевими бюджетами зі сплати податків, зборів та інших обов’язкових платежів.

- Реалізують або мають наміри реалізовувати бізнес – проекти.

Працюють у межах видів діяльності, згідно з КВЕД 2010, що підпадають під перелік:

1.Усіх груп секції С «Переробна промисловість» (крім розділу 12«Виробництво тютюнових виробів» та підрозділів 11.01«Дистиляція, ректифікація та змішування алкогольних напоїв», 11.02«Виробництво виноградних вин», 11.03«Виробництво сидру та інших плодово-ягідних вин», 11.04 «Виробництво інших недистильованих напоїв із зброджувальних продуктів», 11.05«Виробництво пива», 11.06«Виробництво солоду» розділу 11«Виробництво напоїв»).

2. Усіх груп секції А «Сільське господарство, лісове господарство та рибне господарство» (крім групи 01.7 «Мисливство, відловлювання тварин і надання пов’язаних із ними послуг»), які мають у власності та користуванні не більше 200 га земель сільськогосподарського призначення.

3. Груп секції І «Тимчасове розміщування й організація харчування», зокрема 55.1 «Діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування» (з кількістю до 10 номерів), 55.2 «Діяльність засобів розміщування на період відпустки та іншого тимчасового проживання», 56.1 «Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування», 56.2. «Постачання готових страв» (крім суб’єктів підприємництва, які здійснюють виробництво та/або реалізацію алкогольних напоїв, тютюнових виробів визначених груп секції І).

Детальні умови участі у конкурсі, зразок заявки на участь у конкурсі на отримання з обласного бюджету часткового відшкодування вартості придбаних основних засобів у рамках Програми економічного і соціального розвитку Житомирської області на 2021 рік та перелік документів, які подаються суб’єктами підприємництва розміщено на сайті Департаменту агропромислового розвитку та економічної політики облдержадміністрації.

Зазначені документи учасникам конкурсу необхідно подати до Департаменту агропромислового розвитку та економічної політики Житомирської обласної державної адміністрації до 25.10.2021 року, за адресою: м. Житомир, вул. Мала Бердичівська, 25, каб. 206.

Опрацювання заявок та бізнес-проєктів буде проведено після закінчення терміну подачі документів. Термін проведення конкурсу повідомляється претендентам Департаментом агропромислового розвитку та економічної політики облдержадміністрації.

Детальну інформацію також можна отримати за телефонами: (0412) 42-11-80, 42-20-33.

Цьогоріч завершено реставрацію будівлі Житомирського обласного краєзнавчого музею (Магістрату), яка є пам’яткою архітектури національного значення. Це стало можливим завдяки програмі Президента України «Велике будівництво».

Як повідомляє Департамент регіонального розвитку Житомирської ОДА, з метою збереження пам’ятки архітектури та облаштування внутрішніх приміщень під музейні потреби Житомирського обласного краєзнавчого музею у 2019 році було розроблено проєкт з ремонтно-реставраційних робіт будівлі Магістрату, в який було включено усі роботи, необхідні для повноцінного функціонування музею.

Зокрема проведено перепланування примiщень із врахуванням нового призначення будівлі, підсилення деформованих ділянок стінових конструкцій і фундаментів, перекладання цегляної кладки стінових конструкцій на ділянках, де вона пошкоджена та зазнала суттєвого розшаровування, повна заміна дерев’яного міжповерхового перекриття та підлог, перевлаштування окремих елементів, що зазнали суттєвого зношення та руйнацій, влаштування в приміщеннях нового внутрішнього оздоблення, проведення гідрозахисних та водозахисних заходів, відновлення опорядження фасадів споруди та заміна внутрішніх мереж інженерного забезпечення будівлі.

Під час реконструкції будівлі Магістрату також враховано вимоги ДБН, що регулює норми інклюзивності будівель і споруд. Як зазначила Представниця Урядової уповноваженої з прав осіб з інвалідністю в Житомирській ОДА Неля Ковалюк, реконструйоване приміщення Магістрату доступне для маломобільних груп населення.

За інформацією Департаменту культури, молоді та спорту Житомирської ОДА, початково у Магістраті планувалося розмістити картинну галерею краєзнавчого музею. Однак, зважаючи на той факт, що музей не має окремого приміщення для історичної та природничої експозиції, було вирішено створити принципово новий музейний простір «Магістрат: музей природи та історії».

Колекція Житомирського краєзнавчого музею є важливим засобом розвитку національної свідомості людей, бережливого ставлення до природи та її ресурсів, шани до минулого. Це тривимірний архів світу природи і взаємин людини з довкіллям. У багатьох випадках у колекції задокументовано світ, якого вже не існує.

Ідея створення нової експозиції полягає у тому, щоб подати достовірні факти і закони природи краю в контексті поступального руху історії. Колекція, як важливий ресурс, заслуговує на турботливе ставлення і увагу, а відтак потребує достойного приміщення.

Так, у Магістраті планується побудова експозиції у 10 залах із частковим використанням вестибюлю, де у поєднанні з архітектурно-художнім рішенням дизайнерів буде презентовано найбільш атрактивну експонатуру колекції. Експозиція відображатиме:

  • геологічну будову і геологічну історію краю;
  • багатства надр, прояви життя в минулі геологічні епохи;
  • клімат, води, ґрунти;
  • фенологічні явища;
  • рослинний і тваринний світ області;
  • археологічну та палеонтологічну колекцію;
  • письмові та речові артефакти;
  • знаряддя праці;
  • зброю.

Також передбачено:

створення динамічного простору для експонування різноманітних тимчасових виставок;

громадський простір – кав’ярня, музейна крамничка та зони релаксу;

інтерактивні зони поза будівлею – дослідна клумба, міні-сцена.

Крім того, у Магістраті створено оптимальні умови для науково-дослідної роботи співробітників – робочі кабінети та лабораторія.

Нагадаємо, що в рамках президентської програми цьогоріч буде завершено реконструкцію Центру розвитку дитини «Сонечко» у смт Нова Борова.

Довідково. Будівля колишнього магістрату у Житомирі була зведена в ХVІІІ столітті на Замковій горі та є пам’яткою архітектури національного значення.

Магістрат на Замковій горі (вул. Кафедральна,3) у Житомирі був побудований як адміністративне приміщення для градоначальника Житомира і його управління. Будівля пережила дві війни і революцію, виконувала роль ринку (зокрема, там розміщувалися м’ясні павільйони), згодом – житлового будинку. У роки ІІ Світової війни магістрат був зруйнований (1941 р). Десять років потому, в 1951 році, ратуш відбудовано, повністю відтворивши її архітектурну подобу.

2110 2110

2110 1

11 жовтня Кабінет Міністрів України вніс зміни до постанови №1236, які передбачають посилення правил для пасажирських перевезень у регіонах зі значним поширенням COVID-19.

Згідно з оновленими КМУ правилами перевезень у карантинний період, з 21 жовтня залізничні перевезення у далекому сполученні на «жовтому» та «червоному» рівнях будуть дозволені пасажирам за умови наявності у них:

  • квитка на проїзд;
  • документа, що посвідчує особу (перелік таких документів затверджено наказом Міністерства транспорту та зв’язку);
  • документа про отримання хоча б однієї дози вакцини проти COVID-19;
  • або документа, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації (міжнародний, внутрішній або іноземний сертифікат про вакцинацію проти COVID-19);
  • або негативного результату ПЛР-тесту або експрес-тесту на визначення антигена коронавірусу SARS-CoV-2, який чинний 72 години (станом на час посадки у поїзд).

Для пасажирів віком до 18 років наявність вищевказаних документів, крім проїзного документа та документа, що підтверджує особу, не вимагається.

АТ «Укрзалізниця» забезпечить контроль наявності зазначених документів разом із квитком та ідентифікаційним документом на вході у вагон. У випадку відсутності вищезазначених документів провідник або стюард має право не допустити пасажира до поїздки. Повернення коштів за придбані білети в разі відмови від поїздки здійснюється згідно з правилами перевезень пасажирів.

Оскільки перевірка більшої кількості документів прогнозовано може спричинити черги при посадці, просимо пасажирів із розумінням поставитися до ситуації та прибувати на вокзал завчасно, зберігати спокій та дистанцію на пероні.

АТ «Укрзалізниця» також забезпечить наявність сертифікатів про вакцинацію або негативних ПЛР-тестів у співробітників. А також працює над розгортанням мобільних пунктів експрес-тестування на найбільших вокзалах країни.

Нові правила для перевезення пасажирів — вимушений крок для стримування поширення коронавірусної хвороби, для збереження життя та здоров’я пасажирів і поїзних бригад. Тому АТ «Укрзалізниця» організує вибіркові перевірки дотримання карантинних вимог по ходу слідування поїздів і звертається до пасажирів із проханням негайно повідомляти службу підтримки про будь-які випадки порушення оновлених правил проїзду.

Якщо виникли питання щодо нових правил перевзень телефонуйте до Контактного центру Укрзалізниі: 0 800 503 111.

Як згенерувати COVID-сертифікат про вакцинацію та вільно подорожувати читайте тут.

В Україні, як і в багатьох інших країнах світу, діти частіше за дорослих опиняються в бідності: рівень бідності в сім’ях із дітьми вищий, ніж у сім’ях без дітей (47% проти 34% відповідно, за даними 2019 року). Рівень бідності вищий у великих сім’ях (з трьома або більше дітьми) і в сім’ях із дітьми до трьох років. Такі дані містить звіт щодо дитячої бідності, який представив  Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) спільно з  Міністерством соціальної політики України  та Інститутом демографії та соціальних досліджень ім. М.В. Птухи.  

Водночас державні програми, спрямовані на підтримку сімей, мають значний вплив на зниження рівня бідності. Згідно з аналітичним оглядом, що доповнює звіт, програми соціальної допомоги сприяли зменшенню рівня бідності під час пандемії: 1,1 мільйона осіб змогли втриматися над межею бідності. Програми підтримки дітей запобігли бідності 149 тисяч дітей. 

«Ми розуміли, що родини з дітьми потрапили в зону найбільшого ризику бідності під час пандемії та карантинних обмежень. Тому особливу увагу приділили адресним програмам для таких родин.  

Ми надавали допомогу на дітей фізичним особам-підприємцям, які через локдаун були вимушені зупинити діяльність, збільшили нормативи споживання комунальних послуг в програмі субсидій, в тому числі, щоб забезпечити дітям можливість дистанційного навчання.  

Допомога малозабезпеченим сім’ям зросла на 80%. До 1 липня 2020 року розмір допомоги на дітей для таких сімей становив 85% від прожиткового мінімуму, зараз ми платимо 130% на кожну дитину. Таку допомогу отримали близько 300 тисяч сімей. 

Підтримуючи сімейні форми виховання, ми збільшили допомогу на дітей, які перебувають під опікою або піклуванням. Зростання склало до 75%. Зараз державна соціальна допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування становить 2,5 прожиткових мінімуми, а для дітей з інвалідністю –  3,5 прожиткових мінімуми.  

Для того, щоб вивести малозабезпечені сім'ї з пастки бідності та перетворити отримувачів допомог на самостійні спроможні родини, які сплачують податки, ми запровадили програму допомоги безробітним з малозабезпечених родин у відкритті власної справи і передбачили фінансування на це в державному бюджеті.  

Дуже важливий напрямок у подоланні дитячої бідності – це розвиток соціальних послуг для сімей в громадах. Ми багато уваги приділили цьому. З ризиком відібрання дітей у 2020 році зіштовхнулись понад 7 тисяч сімей, у яких виховувались майже 15 тисяч дітей. І для мене особисто важливим результатом є те, що ці сім’ї отримали необхідні саме їм соціальні послуги після індивідуальної оцінки потреб. І це дало змогу зберегти родини для 14 тисяч дітей, а це 93%. Ці діти матимуть краще майбутнє», — зазначила Марина Лазебна, Міністр соціальної політики України. 

Діти складають приблизно п’яту частину населення України, тому  подолати або істотно зменшити загальну бідність у країні неможливо, якщо не подолати дитячу бідність. Звіт містить комплексний аналіз поточної ситуації з дитячою бідністю в Україні, зокрема монетарного та багатоаспектного її вимірів, на основі останніх наявних даних, а також висвітлює тенденції нерівності в доступі до послуг та можливостей.  

Дитячу бідність слід також розуміти крізь призму пандемії COVID-19. Оскільки багато домогосподарств втрачають свої доходи, більше дітей, ймовірно, будуть позбавлені доступу до задоволення основних потреб. Однак дитяча бідність — це проблема, яку можна розв’язати. У своєму звіті ЮНІСЕФ формулює 10 основних рекомендацій, які дадуть змогу знизити рівень дитячої бідності.  

«Усі діти мають право на високі стандарти життя, які  дозволять  їм реалізувати себе. ЮНІСЕФ продовжить підтримувати партнерів у роботі над аналізом причин дитячої бідності і її  впливу на розвиток дитини. Ми посилимо нашу технічну підтримку для ефективної відповіді у сфері соціального захисту та   забезпечення  моніторингу  прогресу подолання бідності для кожної дитини», —  сказав Мурат Шахін, голова Представництва ЮНІСЕФ в Україні. 

Повний звіт