• Головна
  • Новини
  • Протиепідемічні заходи у закладах громадського харчування на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)

Протиепідемічні заходи у закладах громадського харчування на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)

Організація роботи та обслуговування в закладах громадського
харчування (далі – заклад) здійснюється відповідно до вимог санітарного
законодавства, законодавства про безпечність та окремі показники якості
харчових продуктів і з урахуванням цих протиепідемічних заходів,
спрямованих на запобігання ускладнення епідемічної ситуації внаслідок
поширення коронавірусної хвороби (COVID-19).
1. Відповідальність за організацію та виконання протиепідемічних заходів
покладається на керівника та/або адміністратора закладу.
2. Особа, яка пройшла відповідний інструктаж та призначена
відповідальною за дотриманням протиепідемічних заходів у закладі,
забезпечує:
щоденний контроль за виконанням заходів;
проведення роз'яснювальної роботи з персоналом щодо індивідуальних
заходів профілактики та реагування на виявлення симптомів COVID-19 серед
персоналу;
розробку алгоритмів дій на випадок надзвичайної ситуації, пов’язаною з
реєстрацією випадків захворювання на COVID-19 серед персоналу закладу;
недопущення до роботи персоналу, визначеного таким, який потребує
самоізоляції відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я;
проведення інструктажу для персоналу щодо запобігання поширенню
COVID-19, дотримання правил респіраторної гігієни та протиепідемічних
заходів.
3. Допуск до роботи персоналу закладу здійснюється за умови
використання засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або
захисних масок, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених
самостійно, після проведення термометрії.
4. Проведення вимірювання температури тіла рекомендується
здійснювати безконтактним методом, у разі здійснення контактним методом
забезпечується обов’язкова дезінфекція виробу, яким здійснюється
термометрія, після кожного його використання згідно з інструкцією виробника дезінфекційного засобу.
5. В разі виявлення співробітника з підвищеною температурою тіла понад
37,2 0С або із ознаками гострого респіраторного захворювання, такий
співробітник не допускається до роботи з наданням рекомендацій звернутись за
медичною допомогою.
Особи, хворі COVID-19 та особи, щодо яких встановлено в процесі
епідеміологічного розслідування підозру, підлягають самоізоляції або
госпіталізації в порядку, визначеному галузевими стандартами в сфері охорони
здоров’я, а також відсторонюються від роботи на час самоізоляції або хвороби.
6. Персонал закладу забезпечується засобами індивідуального захисту із
розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи. Засоби індивідуального
захисту мають бути в наявності із розрахунку на не менше, ніж 2 робочі дні.
Після кожного зняття засобів індивідуального захисту та перед одяганням
чистих засобів індивідуального захисту, працівник повинен ретельно вимити
руки з милом або обробити антисептичним засобом.
7. На вході до закладу або поруч з місцем видачі замовлень (при роботі
закладу на виніс) організовуються місця для обробки рук спиртовмісними
антисептиками з концентрацією активно діючої речовини понад 60% для
ізопропілових спиртів та понад 70% для етилових спиртів. Доцільно
розмістити яскравий вказівник про необхідність дезінфекції рук (банер,
наклейка тощо).
8. У закладі громадського харчування:
здійснюється вимірювання температури тіла відвідувачів безконтактним
методом. У разі виявлення відвідувача з підвищеною температурою тіла понад
37,2 0С або із ознаками гострого респіраторного захворювання, такий
відвідувач не допускається до закладу;
біля місць потенційного скупчення людей повинно бути нанесено
маркування для перебування в черзі з дотриманням дистанції між клієнтами
відповідно до вимог встановлених Кабінетом Міністрів України;
забезпечується дотримання відстані між сусідніми столами та
розміщення клієнтів за одним столом відповідно до вимог встановлених
Кабінетом Міністрів України;
дозволяється відокремлення частини стола перегородкою, що
унеможливлює контакт між відвідувачами, розміщеними по обидві її сторони;
меню розміщуються для безконтактного ознайомлення біля входу або
місця прийняття замовлення, у кількості, достатній, щоб уникнути скупчення
людей, або на столах з матеріалу, що дозволяє проведення обробки
дезінфекційним засобом. Дозволяється видача одноразових паперових меню з їх подальшою утилізацією;
видача замовлень в багаторазовому посуді здійснюється виключно за
наявності умов для механізованого миття посуду з застосуванням
посудомийної машини;
дозволяється користуватись одноразовим посудом з картону або паперу.
Прибори та додатки до напоїв (цукор, мішалки, трубочки тощо) мають бути в
індивідуальній упаковці;
забезпечується можливість безготівкового (безконтактного) розрахунку.
9. У закладах, що здійснюють обслуговування на виніс та/або на
відкритих (літніх) майданчиках:
прийом замовлень відбувається дистанційно (телефоном, з
використанням засобів телекомунікацій), через спеціально облаштоване вікно (вхідні двері) закладу або безпосередньо через персонал закладу, які
здійснюють обслуговування клієнтів на відкритих (літніх) майданчиках
(офіціантів);
видача замовлень клієнтам або офіціантам та розрахунок здійснюється
через спеціально облаштоване вікно або через вхідні двері закладу;
видача замовлень на виніс здійснюється виключно в закритій
тарі/упаковці;
персонал, що здійснює обслуговування на відкритих (літніх)
майданчиках отримує замовлення та здійснює розрахунок без входу до
приміщення.
10. У закладах, що здійснюють обслуговування в приміщенні:
забороняється самостійний вхід відвідувачів до закладу без супроводу
представника персоналу закладу;
забороняється функціонування дитячих кімнат;
забороняється проведення заходів визначених Кабінетом Міністрів
України;
забороняється приготування їжі на відкритих кухнях (окрім тих, що
відгороджені від відвідувачів перегородкою);
забороняється функціонування буфетів (окремих зон)
самообслуговування, в тому числі для самостійного наливу напоїв клієнтами;
у закладах швидкого харчування страви, напої, підноси та столові
прибори повинні видаватися персоналом на прохання відвідувача.
11. Суб’єкт господарської діяльності повинен забезпечити:
виконання умов з недопущення утворення черг та скупчення
відвідувачів;
постійну наявність рідкого мила, антисептиків та паперових рушників в
санвузлах/пеленальних кімнатах. Використання багаторазових рушників
заборонено;
інформування клієнтів щодо встановлених обмежень та умов
обслуговування в закладі та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та
соціальних мережах;
вологе прибирання виробничих приміщень та поверхонь на літніх
майданчиках, місць контакту рук персоналу і клієнтів (ручки дверей, місця
сидіння, раковини, столи тощо з використанням миючих та дезінфекційних (в
4
кінці зміни) засобів не рідше ніж кожні 2 години, перед відкриттям та після
закінчення робочого дня/зміни;
централізований збір та утилізацію використаних засобів
індивідуального захисту (захисні маски, респіратори, захисні щитки),
паперових серветок в окремі контейнери/урни (картонні або пластикові), з
кришками та поліетиленовими пакетами, наступним чином:
поліетиленові пакети з контейнерів, у яких зібрано використані засоби
індивідуального захисту (захисні маски, респіратори, захисні щитки),
необхідно замінювати після заповнення або за графіком, щільно зав’язувати та наносити маркування («використані засоби індивідуального захисту»);
щоденно здійснювати дезінфекцію контейнерів/урн, картонні
контейнери/урни одноразового використання після використання підлягають
утилізації.
12. Персонал повинен:
регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними
антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, та після відвідування
громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
утримуватись від дотиків обличчя руками;
утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми
респіраторних захворювань – кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних
захворювань.
Персонал закладів громадського харчування, в тому числі той, який
видає замовлення та здійснює розрахунок, повинен бути одягнений в засоби
індивідуального захисту, зокрема респіратор або захисну маску, що
закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно (або захисний
екран між працівником та відвідувачем при видачі замовлень на виніс).
Персонал закладів громадського харчування, який працює у зоні
поводження з харчовими продуктами, повинен бути одягнений в засоби
індивідуального захисту, зокрема респіратор або захисну маску, що
закривають ніс та рот, та окуляри або захисний щиток.
13.Відвідувачі повинні:
обробити руки антисептичним засобом перед входом на територію
закладу громадського харчування;
дотримуватись фізичної дистанції відповідно до вимог встановлених
Кабінетом Міністрів України;
заходити до закладу та пересуватись по ньому вдягненими в респіратор
або захисну маску, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених
самостійно (крім часу сидіння за столом з цілю приймання їжі та/або напоїв);