• Головна
  • Новини
  • ЯК ПОДБАТИ ПРО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ`Я ПРАЦІВНИКІВ НА РОБОЧОМУ МІСЦІ?

ЯК ПОДБАТИ ПРО МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ`Я ПРАЦІВНИКІВ НА РОБОЧОМУ МІСЦІ?

Тема ментального здоров’я на публічній службі досі стигматизується. Часто проблеми із психологічною рівновагою ігноруються та не сприймаються як дійсно важливі. І це не дивно, адже якщо працівник захворів та має фізичний прояв хвороби оточуючим легше усвідомити це та прийняти той факт, що якийсь період часу він не зможе виконувати свою роботу. Якщо ж працівник не може впоратися з викликами сьогодення на психоемоційному рівні, то це не привід відкрити лікарняний та відновити свої сили.

Що ж робити у такому випадку?

Ми підготували кілька порад для фахівців з питань управління персоналом на публічній службі про те, як подбати про свій колектив та покращити ментальне здоров’я.

1.Забезпечуйте культуру відкритості на робочому місці

Працівники, які потребують психологічної підтримки, не завжди готові відкритися своїми керівниками та колегами стосовно того, як вони себе почувають. Ймовірно, вони оберуть “страждати мовчки”, адже страх бути незрозумілими та не відчути підтримки ззовні сильніший ніж особисті переживання. Як результат — зниження продуктивності, збільшення кількості прогулів і навіть високої плинності кадрів.

Щоб боротися з цим, варто заохочувати відкрите обговорення у колективі проблем пов’язаних зі стресом, тривогою, професійним вигоранням, перевтомою, депресією тощо. Інформувати у каналах внутрішніх комунікацій про інструменти самодопомоги та допомоги оточуючим, які відчувають подібний стан. Сприяти розвитку організаційної культури на робочому місці, де кожен почувається достатньо комфортно та захищено щоб відкрито говорити про свій емоційний/психологічний стан.

2. Заохочуйте баланс між роботою та особистим життям

Відсутність балансу між роботою та особистим життям може призвести до вигорання та зниження продуктивності співробітників. Не варто заохочувати співробітників працювати допізна або брати роботу додому. Натомість наполягайте щоб вони регулярно брали відпустки та приділяли час відпочинку. Окрім графіку відпусток, що складається на початку року, можна робити періодичні нагадування про заплановані дати.

Для гармонійного психологічного стану співробітникам корисно наповнювати життя поза роботою улюбленими заняттями, проводити час із сім’єю чи насолоджуватися хобі. Ви можете підтримувати їх захоплення та влаштовувати зустрічі за інтересами чи просто ділитися цікавими фактами, що були б цікавими для колективу.

3. Надавайте доступ до актуальних інформаційних ресурсів

Інформація щодо психологічної підтримки, яку ви надаєте працівникам, має бути релевантною та актуальною.

Періодично перевіряйте раніше запропоновану для працівників інформацію щодо підтримки ментального здоров’я, щоб переконатися в її актуальності, безпечності та професійності порад. Адже наукові дослідження не стоять на місці.

Доречно зібрати такі інформаційні ресурси в одному місці до якого завжди матимуть доступ працівники та зможуть швидко знайти необхідні матеріали у разі потреби. Корисно буде створити певну навігацію серед зібраних матеріалів, наприклад розсортувати за тематиками чи додати відмітки, що полегшать пошуки працівників.

Дбайте про доступність інформації. Усувайте перешкоди та бар’єри на шляху до використання запропонованих матеріалів надаючи вміст у різноманітних форматах таких як: аудіо, шрифтом Брайля, відео, тощо.

4. Навчіться та навчіть інших надавати першу психологічну допомогу

Якщо ви помітили, що співробітник поводить себе якось інакше, наприклад, часто повторюється поганий настрій, у нього відсутній ентузіазм до роботи або проявляється дратівливість — слід перевірити, як цей співробітник почувається. Вчасне виявлення проблеми може допомогти співробітнику “втриматися на плаву” та зберегти психологічну рівновагу.

Часто таке завдання падає на безпосередніх керівників адже вони щодня контактують зі своєю командою. Тож доречно забезпечити проведення навчання для керівників щодо раннього виявлення ознак психоемоційних проблем, щоб вони могли належним чином реагувати. Навіть розмова між безпосереднім керівником і співробітником може спонукати його отримати необхідну допомогу.

Пам’ятайте, що фахівець з управління персоналом не може замінити психолога чи психіатра у складних випадках! Ви можете вислухати не засуджуючи. Допомогти співробітнику знайти необхідну інформацію з проблемного питання чи порадити як звернутися до фахівця, який зможе надати необхідну підтримку.

5. Підтримуйте здорове середовище на робочому місці

Робоче середовище може бути місцем наповненим негативом, наприклад, через напруження спричинене складними проєктами або стислими термінами виконання завдань.

Тож культивуйте культуру, де цінують невеликі, але важливі перемоги та говорять про них. Це допоможе підвищити моральний дух, мотивацію, відкритість та довіру працівників.

Окрім того важливо, щоб працівники відчували позитивну енергію та емоційне піднесення під час роботи. Продуктивність, залученість і загальне самопочуття покращуються, коли люди почуваються комфортно на робочому місці, наприклад, коли в кабінеті є доступ до природного світла, свіжого повітря, тощо.